Понеділок, 22.10.2018, 15:08
Вітаю Вас, Гість

Річний звіт про діяльність закладу освіти

за 2016– 2017 навчальний рік

 У 2016-2017 навчальному році працювало 12 груп, з них:

              3 групи — для дітей раннього віку   з режимом роботи 10,5 год.

              9 садових, з них:

                                   6 груп  — з режимом роботи 10, 5 год. 

                                   1 група —  з режимом роботи 12 год.

                                   1 група — логопедична з режимом роботи 10, 5 год.

                                     1 група — логопедична з режимом роботи 12 год.

      У закладі  працює 36 педагогів.  Вищу педагогічну освіту мають – 32 особи, з них дошкільну освіту  –  15,  середню спеціальну дошкільну –1, середню освіту  – 1. 

      Якісний склад педагогів: спеціалісти вищої категорії  - 3  педагога, "відмінник освіти України" – 1,"старший вихователь"- 1,«учитель-методист»-1, спеціалісти І категорії -9  педагогів,та  1  педагог має звання"вихователь-методист",спеціалісти ІІ категорії - 14 педагогів.

Протягом навчального року педагоги закладу вирішували важливу проблему забезпечення росту професійної майстерності педагогів, працюючи за новою Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», формували  у дошкільнят патріотичні  почуття  через пріоритет родинного виховання та традицій народної педагогіки. Належну роботу проводили з розвитку мовлення дітей , інтегруючи її в різні види діяльності, здійснювали корекційно – відновлювальну роботу, спрямовуючи її на подолання вад мови і покращення мовлення дітей.

 У цьому навчальному році педагоги проводили цікаві тематичні та бінарні заняття. Слід відзначити позитивний досвід: 

  • педагогів середньої групи №10 та старшої групи №9 (вихователі Киричок І.І., Кравченко О.А., Прилукова О.О., Москаленко Т.В.), які провели тематичні заняття та свято до Дня міста  «Мов перлина, сонячна Полтава

        Часточка Вкраїни, рідний край»               

  • педагогів логопедичної групи №2 (вихователі Педик С.І., Міщенко Ю.О., вчитель – логопед Рисіна А.С.), які провели заняття на прогулянці з використанням атрибутів ігрового майданчика   «В гості до героїв улюблених казок» та бінарне заняття (вихователь та вчитель – логопед) «Як Мар¢янка  речі розгубила, а Зима її провчила».                                 
  • вихователів середньої групи №6 (Бережна С.І.) та І молодшої групи №5 (Ковбасюк О.П.), які провели тематичне свято до Міжнародного Дня рідної мови «Дзвенить струмочком рідна мова»
  • нетрадиційно підійшли до розв¢язання навчальних завдань вихователі І молодшої групи №3 (Ященко Н.М.) та середньої групи №6 (Пашко І.В.), які підготували заняття з використанням м¢яких посібників, пошитих власноруч до заняття «Хто розбудить Ведмедика?» та використовували елементи лялькового театру до проведення заняття з   фізкультури до Дня фізкультурника «Спритні малюки».

У листопаді 2016р. колектив закладу  брав активну участь  у Днях педмайстерності «Шляхи і методи розвитку мовленнєвої компетенції у дошкільнят».  Для колег міста були представлені:

  • парад дидактичної гри з розвитку мовлення

                                    вихователі Киричок І.І., Бережна С.І., Михайленко О.В.

                                 музкерівник Чугай О.Д.

  • виставки «Поради та метод. рекомендації щодо розвитку мовлення дитини»

                                 вихователь-методист Шестопал С.В.

                                 вихователь Нескородь А.І.

                «Чарівна торбинка» (зразки торбинок для сюрпризних моментів)

                                 вихователь Ященко Н.М..

    Були переглянуті заняття з розділу «Мовлення дитини»:

  • тематичне заняття (переказ казки «Колосок» за ілюстраціями, складання речень)  «Добре в світі тому жити,

                хто уміє все робити»

                                ІІ молодша група №7, вихователь: Гончаренко О.О.

  • комплексне заняття (описові розповіді за картинами, закріплення правил мовленнєвого етикету, малювання) «Мовний ярмарок»

                               середня група №4, вихователь Яценко О.В.

  • інтегроване заняття (зв¢язне мовлення через сюжетно–рольову гру та логіко-математичний розвиток)   «Подарунки для лісових звірят»

                                              старша група №9, вихователь Прилукова О.О.

Належну увагу педагоги надавали організації та проведенню екскурсій та виставок. Працівники закладу, батьки і діти приймали участь у таких виставках:

  • до Дня міста «Тобі наші квіти, рідна Полтаво!»
  • до Дня міста у парку Перемоги дошкільний заклад представив виставку вишитих виробів  (діловод Галушка І.Ю., помічник вихователя Букало Т.В.)

           та приймали участь у святковій ході у вишиванках (працівники закладу, батьки, діти);

  • витинанок до кожної пори року, виготовлені батьками вихованців середньої групи №10:
  • «Витинала Осінь на горбочку

Лісові барвисту сорочку» (листопад 2016р.);

  • «Ось перед вами витинанки

зразки чудової краси

серветки, зірочки, сніжинки

казковий витвір давнини»  (грудень 2016р.)

  • «Весняний дивограй чудових витинанок»  (квітень 2017р.).

(вихователі Киричок І.І., Кравченко О.А.) 

  • фотовиставка сімейних світлин до 14 лютого «Дерево нашого кохання»                                                                                                                                                                                               (І молодша група №5, вихователі Ковбасюк О.П., Нескородь А.І.);                                                                      
  • фотовиставок до свята весни, мам і усіх жінок:
  • «Родинні мандри в щасливе майбутнє»

  (І молодша група №3, вихователі Корогод Л.Г., Ященко Н.М.);

  • «Мама - сонечко в сім¢їми – промінчики її»                                                                                                                                                                                                                                                                     (логопедична група №2, вихователі Міщенко Ю.О., Педик С.І.);
  • «Подивіться – ось  я, а це – матінка моя»                                                                                                                                                                                                                                                                           (середня група №10, вихователі Киричок І.І., Кравченко О.А.);
  • батьківських газет, виготовлених татусями «Привітаймо рідних мам»                                                                                                                                                                                          (І молодша група №1, вихователь Сорокова Л.В. та середня  група №6, вихователі Бережна С.І., Пашко І.В.)
  • до Великоднього свята «Христос Воскрес – співає вся природа»

    (логопедична група №11, вихователі Бовкун К.А., Ступа О.А.;

ІІ молодша група №7, вихователь Гончаренко О.О.;

  ІІ молодша група №8, вихователі Гричаникова А.В., Семеділко В.А.);

  • до випускного свята «Від лелеки – до школи»

   (старша група № 9, вихователі Прилукова О.О., Москаленко Т.В.;

     старша група №12, вихователі Михайленко О.В.,Чмихалова М.Р.).

          Дошкільнятам старших груп № 9  та № 12 сподобалися екскурсії, які були проведені у вересні 2016р. до Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Діти не лише дізналися багато нового і цікавого про тварин інших країн, але й змогли погодувати кроликів, поні, павичів, дикого кабана та лисицю.

         Протягом навчального року педагоги

  • відвідували міські методичні заходи: тренінги, панорамні заняття, постійно – діючі консультпункти, семінари-практикуми, методичні фестивалі

               (згідно плану роботи управління освіти та методичного кабінету);

  • вчителі- логопеди були слухачами обласного семінару Консула Європейської асоціації «Аутизм-Європа» Інни Сергієнко «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу»

В цьому навчальному році педагоги закладу щедро ділилися своїми творчими  

надбаннями та успіхами у вихованні дошкільнят зі слухачами курсів при ПОІППО ім. М.В.Остроградського, яких радо зустрічали у березні 2017р.

Для них були проведені:

  • відкриті заняття з розвитку мовлення «Подорож до цирку» (середня група № 4, вихователь Яценко О.В.);

            з логіко – математичного розвитку «Якщо дуже захотіти  можна в космос полетіти» (середня група № 10, вихователь Киричок І.І.);

            з пізнавального розвитку та пошуково-дослідницької роботи  «Явища природи. Виверження вулкану»;  (старша група № 9, вихователь Прилукова О.О.).

          Були представлені роботи гуртків:

  • риторики «Маленькі щебетунчики»;                (логопедична група №11, вчитель-логопед Лєбєдєва Н.Л.);
  • «Чарівний світ ґудзиків»;                                  (старша група № 9, вихователь Москаленко Т.В.).

Слухачі курсів переглянули виставки:

  • «Лялька – мотанка – оберіг української дитини»;
  • родинних гербів та дерев «Зростай, родинне деревце!»;
  • картин – ілюзій «Пори року».

Колектив закладу приймав участь у конкурсі «Великодній кошик»

Готуючи дітей до школи, вихователі насамперед формують  у дітей бажання і здатність здобувати і застосовувати знання, вміння і навички. Проведені моніторинги дають можливість педагогу побачити дітей, об¢єктивно оцінювати свою роботу, знайти допущені помилки та вчасно виправити їх заради поступального розвитку всіх вихованців групи, найповнішої реалізації здібностей кожної дитини. Подані порівняльні діаграми моніторингу індивідуальних навчальних досягнень старших дошкільнят груп №9, №12 дають можливість порівняти успіх двох старших груп на кінець навчального року

        Характеризуючи методичну роботу в закладі слід відмітити, що педагоги приймали активну участь у її проведенні, про що свідчить «Карта участі педагогів у методичній роботі за 2016-2017 навчальний рік».

Були проведені :

  • тренінгові заняття «Розвиток мовленнєвої компетенції дитини дошкільного віку відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти»;                                                                      
  • виставка одного посібника «Розвиток зв’язного мовлення засобами творів мистецтва»;                                                                              
  • педагогічна дискусія «Мовленнєве заняття? Яким йому бути?»;                                                            
  • методичні посиденьки за чашкою чаю «Форми організації дитячих свят» за  Миколою Шуть.;
  • заняття школи молодого спеціаліста «Сходинки майстерності»;                                                   
  • проблемний семінар «Сучасні технології та їх вплив на підвищення якості освітнього процесу в ДНЗ»;
  • Тиждень української мови  «Мова моя барвінкова»

Педагоги закладу належну увагу надають роботі зі студентами ПДПУ

ім. В.Г.Короленка. Для них вони готують відкриті заняття, проводять консультації та майстер-класи, залучають до участі у святах та розвагах (листопад 2016р.).

          Студенти до дня Святого Миколая (грудень 2016р.)провели акцію «Подаруй радість дітям», вручили малюкам іграшки, які виготовили власноруч.

         Колектив ДНЗ №6 «Чебурашка» підхопив естафету і провів акцію «Подаруй радість сільським дітям», організувавши збір гуманітарної допомоги (іграшки, дитячі книжки, олівці, фарби і т.п.)дітям дитячого садка «Сонечко» с.Велика Обухівка Миргородського району, в якому працює колишня співробітниця нашого закладу.

         Педагоги закладу продовжували використовувати нетрадиційні форми проведення групових батьківських зборів. Слід відмітити:

  • збори – сімейна рада (І молодша група №1, №3, №5) на яких піднімалися актуальні питання виховання та навчання дітей раннього віку у тісній співпраці сім¢ї і дошкільного закладу;
  • збори – зустрічі у творчій вітальні, де були представлені виставки творчих робіт батьків групи №4, №6, №10;
  • збори – тренінг за участю практичного психолога (логопед. групи №2, №11);
  • збори – практикум з елементами дискусії (ІІ молодша група №7, №8) на яких були представлені досвіди сімейного виховання (сім¢я Галушки з досвідом «Вивчаємо традиції своєї родини»).                                                            

          Використання таких цікавих форм спілкування з батьками сприяло підвищенню ефективності роботи з батьківським комітетом та залишило живий відгук у їхніх серцях.

          Протягом навчального року в закладі працював Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім¢ї «Дошкільний заклад і родина». Аналіз проведеної роботи свідчить про те, що завдяки роботи центру був збільшений відсоток охоплення дітей дошкільною освітою, налагоджена тісна взаємодія між батьками та дитсадком.

          Педагоги закладу надавали належної уваги співпраці дошкільної установи та сім¢ї з питань підготовки дітей до навчання у школі. Для батьків дітей старших груп працював факультатив «Майбутній першокласник», де в інформаційному вигляді подавався необхідний матеріал із адаптації дитини до умов шкільного життя. Батьків запрошували на відкриті заняття, проводили зустрічі в вчителями початкових класів, надавали консультації вчителі – логопеди та практичний психолог.                                                                       

         Належна увага в закладі приділялася корекційно - відновлювальній роботі з дітьми, які мають фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення.

        Безпека дошкільнят — пріоритетний напрямок  роботи закладу. У часи складних життєвих реалій важливою залишається проблема профілактичної роботи щодо формування навичок безпечної життєдіяльності людей. Починаючи з дошкільного віку, педагоги закладу навчають дітей свідомо ставитися до свого здоров’я, питань особистої безпеки та безпеки навколишніх. Заходи до Тижнів безпеки, які були проведені в ДНЗ у жовтні 2016 року та травні 2017 року   були розраховані на вирішення цих питань.

Проведений аналіз захворюваності за навчальний рік показав, що її рівень знизився  в порівнянні з минулим роком. Так, у 2016 році  дітьми ДНЗ через хворобу пропущено 1833 дні, що на 114 днів менше, ніж у минулому. У 2016 році однією дитиною через хворобу у середньому пропущено 4,6 дня і в минулому такий же показник.

Одним із важливих завдань, що стоять перед педагогами дошкільного закладу є виховання в малюків цілісного ставлення до природного довкілля та самих себе, усвідомлення дітьми важливості  дбайливого підходу до навколишнього світу.

          За 2016-2017 навчальний рік силами батьків,, працівників закладу, завдяки спонсорській допомозі та за бюджетні кошти в закладі були виконані  наступні роботи:

  •  ремонт та заміна підлоги,  килимового покриття в музичній залі;
  • ремонт групових, спальних, коридорних приміщень, маніпуляційного кабінету;
  • оновлені дитячі меблі, розвивальні осередки;
  • для оформлення клумб завезена земляна суміш;
  • на ігрові та спортивний майданчики придбаний пісок;
  • оформлені  квітники;
  • на ігрових майданчиках створені розвивальні осередки для дітей;
  • оновлений костюмерний гардероб;
  • придбані дитячі рушники, постільна білизна, матраци ;
  • проведено  термочистку матраців, подушок, килимів;
  • відремонтовані зовнішні східці;
  • придбаний посуд та обладнання для харчоблоку та групових кімнат;
  • відремонтовані електричні плити, пекарська шафа, мясорубка, пральні машини;
  • естетично оформлені ігрові майданчики
  •  100% заміна вікон.